fbpx

אני אדם שמתמודד עם רגישות יתר איך לעזאזל חיים עם זה?!

במידה ותרצה לקחת את עצמך והרגישות הגבוהה - כמה שלבים קדימה, ולהפוך את ״הקללה״ של להיות בן אדם רגיש מאוד ל - ״ברכה״ שאתה אדם רגיש מאוד, כזה שרואים אותו ואומרים - מי זה הבן אדם המרתק והמעניין הזה?!

יצרתי עבורך את תכנית הליווי האישית - ״אני מול עצמי״ שמבוססת על שיטת הטיפול NLP ועולם הנפש

סביבה תומכת לעומת סביבה משמידת חלומות

תוכן העניינים של המאמר

לאחר שלמדנו עד כמה סביבה משמעותית בהתנהלות בין האותנטיות לבין הפרסונה ועד כמה אנחנו מונעים מתוך ה׳מה יגידו׳ ׳מה יחשבו עלי׳ בפרק הזה אני רוצה לחדד לך מה ההבדל בין סביבה תומכת לסביבה משמידת חלומות וכיצד סביבה תומכת או הקשבה לאותנטיות יכולה לקדם אותך.

לסביבה שלנו יש חשיבות רבה לגבי מי שאנחנו הופכים להיות כבני אדם, לגבי ההחלטות שאנחנו מקבלים בחיים וההישגים והצלחות שאנחנו משיגים. הרבה פעמים הסביבה הקרובה שלנו מהווה מחסום הכי גדול בדרך להצלחה שלנו. ולמה? זה כמו שאבא רוצה למנוע מהילד שלו כישלון אז הוא מגונן ומנסה לכוון את הילד למשהו שהאבא חושב שתהיה בו הצלחה ודאית. האבא מונע מתוך הרצון לגונן ובכך שהוא עוטף את הילד ומפחד שהוא יכשל הוא מונע מהילד להתנסות, ללכת אחרי הלב ולא אחרי הפחד של ההורה.

לכן הסביבה הקרובה אלינו ביותר שזו בדרך כלל זו משפחה: אבא , אמא, אח, אחות, בעל, אישה או קרובי משפחה אחרים, חברים שלנו מעבודה או בכלל, אנשים קרובים שאיתם נמצאים אנחנו בקשר רוב הזמן יהיו אלה שינסו לגונן ולמנוע מאיתנו להתנסות וללכת אחרי החלומות שלנו. 

אז למה אנשים אלו יכולים להיות המעצור הכי גדול שלנו? כי הם אוהבים אותנו כל כך ורוצים רק טוב עבורנו!

זו בדיוק הסיבה – מכיוון שהם כל כך אוהבים אותנו וכל כך דואגים לנו, הם רוצים למנוע מאיתנו לעשות טעויות בחיים או להיכשל. יכול להיות שהם כבר ניסו לעשות משהו מסוים ואצלם זה לא עבד, אז הם רוצים לשמור עלינו שזה לא יקרה גם לנו. אבל הם שוכחים דבר אחד מאוד חשוב – הם זה לא אנחנו, מה שקרה להם זה לא אומר שזה יקרה גם לנו!

לעיתים אם נספר את החלום שלנו ונמצא את הסביבה מתנגדת לרעיון שלנו יידרש מאיתנו כל כך הרבה אנרגיה לא להקשיב לקולות מבחוץ מה שצריך לקחת בחשבון זו העובדה שלאנשים אלו יש השפעה הכי גדולה עלינו, על ההחלטות שאנחנו מקבלים בחיים ועל השינויים שאנחנו רוצים לבצע. הם תמיד רוצים ללכת על בטוח, בלי לקחת סיכונים, בלי ליפול בדרך, בלי לפגוש אתגרים.

אנשים אלו שאנחנו הכי סומכים עליהם ויכולים לגרום לנו נזק גדול מאוד בצורה לא מכוונת ולא מודעת. בגלל אותה הסיבה שהם רוצים לשמור עלינו, לייעץ מה טוב עבורנו, לדאוג לנו.

אבל האם אנחנו נצליח כך? האם נוכל להגשים את עצמנו או את החלומות שלנו אם הולכים רק על בטוח? בלי לקחת סיכונים?

לכן, אם אנחנו רוצים להצליח, חשוב להקיף את עצמנו באנשים שמכוונים הצלחה, שלא פוחדים ממכשולים בדרך, אנשים שיתמכו בנו, שיאמינו בנו, שיעודדו אותנו לעשות את הצעד שאנחנו רוצים לעשות. וגם אם נכשלנו, לא קרה כלום. הרי מהות החיים זה לצמוח, לגדול ולהתפתח, אז איך נצמח אם לנו

ניפול בדרך? איך נלמד אם לא נעשה טעויות? איך נתבגר אם לא ניכשל?

אני רוצה לתת לכם שלושה טיפים חשובים שאם תדעו ליישם אותם בחיים, ללא ספק תגיעו לשינוי, להגשמת המטרה, להצלחה, כל מה שאתם שואפים ורוצים להשיג בחיים!

1. תשתדלו לשמור מרחק מאנשים שליליים, גם אם הם חברים הכי טובים שלכם. תהיו איתם בקשר אבל פחות שתפו אותם במטרות שלכם, בחלומות שלכם, בהחלטות חשובות שלכם. הם יורידו אתכם למטה, בלי להיות מודעים לכך. זה טוב לשוחח איתם, ולבלות איתם, אבל על דברים גדולים לא מדברים איתם.

2. אתם רוצים להצליח, אז תקיפו את עצמכם עם אנשים מצליחים, אנשים שיש להם מוטיבציה, רצון, תשוקה להצליח בחיים, אנשים שחושבים כמוכם, תומכים בכם ומעודדים אתכם. לא סתם אומרים שההצלחה היא מדבקת. עם אנשים אופטימיים אתם תרגישו רוח אחרת, שתתן לכם את הדחף לעשות ולפעול, ללכת בעקבותם. אנשים אלו מהווים ותמיד יהוו סביבה תומכת בשבילכם.

תחפשו את האנשים האלו שנותנים השראה, מעלים ביטחון ונותנים תמיכה ואמונה ביכולת שלכם להצליח ובגדול. יש לכם הרבה מה ללמוד מהם.

3. יש לך חלום – לך אחריו אחרי שתשקול בעצמך. תספר לסביבה שלך אחרי שהצלחת או נכשלת. שמור על האנרגיות שעלולות להתבזבז על לשכנע אחרים כמה החלום הזה נכון לך ואתה עושה צעד טוב…

כמה שזה ישמע כואב ולא הגיוני, הרבה פעמים האנשים הקרובים ביותר, שהם ההורים , האחים, בעל או אישה וכו' אלו הם אנשים שיכולים לגרום לכם הכי הרבה נזק. לא תמיד הם מבינים אותנו ואת הרעיונות שלנו, אל תתנו להם להשפיע על החלטה שלכם לעשות צעד גדול בחיים לעבר ההצלחה.

תקשיבו להם, תכבדו אותם, אבל תלכו אחרי הלב שלכם. תעשו, תקבלו תוצאות ואז ספרו להם.

לסיכום: בשביל ההצלחה שלכם תקיפו את עצמכם בסביבה הנכונה שתאמין ותתמוך בכם תתמידו בעבודה העצמית על אותנטיות דרך הקורס כדי להיות מכוונים למטרה שלכם בחיים – להצליח ולממש את עצמכם בארבעת תחומי החיים. תשמרו מרחק מהאנשים השליליים וגוזלי אנרגיה, תהיה איתם רק חברים לבילוים ולשיחות שלא קשורות בהצלחה שלכם.

לגבי המשפחה, תקשיבו להם, אבל תלכו לפי המצפן הפנימי שלכם – לפי הלב, תקבלו תוצאות ושתפו אותם בהצלחה שלכם.

תזכרו! הסביבה התומכת היא אחת המפתחות להצלחה!!!

ועכשיו תשאל את עצמך מי הסביבה שלך עכשיו? תשנה אותה אם צריך!

דבר איתי חופשי!